Cicero

De cover blijft de meest fascinerende pagina van het blad.

Over de hele wereld komt iedereen tot ‘wetten’, ik ook. Voor mijn nieuwe boek Het Lingerie Denken zit ik midden in het hoofdstuk Covers. En wat gebeurt er? Waar ik al jaren over fantaseer, filosofeer… dat gebeurt deze maand!

Ga meteen via Google naar Cicero Magazine. Cicero heeft een oplage van 160.000 en verschijnt deze maand met 160.000 verschillende covers. Te gek. Wat zou ik graag een weekje echt hoofdredacteur en marketingman ineen willen zijn. Je kunt er op wachten, op de Nederlandse vertaling van dit idee. Psychologie Magazine? MIND? Linda.? Ouders van Nu? Elke baby is anders, kijk maar. Elk mens is uniek, kijk maar! Hoe ze het precies gedaan hebben in Duitsland weet ik ook niet, maar het kan dus. Exe9n blad met twee covers is vertoond. Exe9n blad met vier covers is vertoond. Het 500ste nummer van VT Wonen was al daverend en is geweest, anders: 500ste nummer, 500 verschillende covers. Cicero was in drie dagen uitverkocht. Het is nu januari. Ongeveer in mei zijn er twee Hollandse bladen met zo’ n stunt.

WAT IS EEN GOEDE COVER?

  • ‘Een quasi onbedoelde flirt in een overvol cafxe9′ (Gijs van Meurs)
  • ‘Pak mij en verslind mij’(Merijn Henfling)
  • ‘The wiff of testosterone on it’(Art Cooper)
  • ‘Daar heb je durf en mensenkennis voor nodig’(Ole Bouman)
  • ‘I know that a cover works when I look at it and I feel the urge to lick it’(Kate White)